Welcome to Laser Pointer Forums - discuss green laser pointers, blue laser pointers, and all types of lasers



Blue Hulk 10w+ handle

thanhtung

Active member
Joined
Oct 18, 2014
Messages
389
Points
43
hi,
this is my build whcih i have just completed today!
i use nubm08 x2, include G2 lens , and SKdriver buck
pls see the videos and pics:


and here is beam of it:

[/YT]
 



BowtieGuy

Well-known member
LPF Site Supporter
Joined
Oct 14, 2012
Messages
5,995
Points
113
That thing is a monster for sure, thanhtung! 😱
Beautiful craftsmanship on that host, very nice indeed; the battery packs are a good way to go.
 

RedCowboy

Well-known member
Joined
Jul 10, 2015
Messages
8,256
Points
113
Very nice and I like your safety key that allows you to leave the batteries installed, neat idea. :)

Did you use a PBS cube or knife edge only ? If PBS then you can also add a C-lens pair.

Very nice build. :)

---edit---

I just received HR mirror from lasetack but have not tested it yet, what mirror are you using, these are supposed to be 99.5% efficient.

 
Last edited:

thanhtung

Active member
Joined
Oct 18, 2014
Messages
389
Points
43
Very nice and I like your safety key that allows you to leave the batteries installed, neat idea. :)

Did you use a PBS cube or knife edge only ? If PBS then you can also add a C-lens pair.

Very nice build. :)

---edit---

I just received HR mirror from lasetack but have not tested it yet, what mirror are you using, these are supposed to be 99.5% efficient.

thanks. i have used a PBS cube ! can you pls send to me source C-lens pair?
 

thanhtung

Active member
Joined
Oct 18, 2014
Messages
389
Points
43
That thing is a monster for sure, thanhtung! 😱
Beautiful craftsmanship on that host, very nice indeed; the battery packs are a good way to go.
thanks bro! i haven't still comfortable with my product! i will do it again perfectly and stronger
 

aaronnoraa

Active member
Joined
Jun 20, 2015
Messages
116
Points
28
Just awesome. Beautiful host, super clean design. Love the power switch too. Doubles as a club for self defense when jealous wankers try to steal it from you.
 

CDBEAM777

Well-known member
Joined
Feb 25, 2010
Messages
1,417
Points
113
What the Heck...you're gett'in in my "Nut Cracker Build " relm !!! Finally....COMPETITION !!! AAAHHHHH !!! HAHAHAHAHAHA !!! Beautiful, Slick. Nice arrangement on the batteries....very, very nice...MMMmmm….Ideas to steal....er...borrow !!!

I will just have to up my game !! Blue Katar build just gota boost !!! Sigh !!!
THANX for sharing....Come on....give me a shot of the optics inside the Ally tube....I wanna see !!!

CDBEAM
 

thanhtung

Active member
Joined
Oct 18, 2014
Messages
389
Points
43
What the Heck...you're gett'in in my "Nut Cracker Build " relm !!! Finally....COMPETITION !!! AAAHHHHH !!! HAHAHAHAHAHA !!! Beautiful, Slick. Nice arrangement on the batteries....very, very nice...MMMmmm….Ideas to steal....er...borrow !!!

I will just have to up my game !! Blue Katar build just gota boost !!! Sigh !!!
THANX for sharing....Come on....give me a shot of the optics inside the Ally tube....I wanna see !!!

CDBEAM
:D you can get all which you feel nice for put in your design! haha, i'm glad to hear you like it! I and everyone can't wait your next builds! :)
your pic request here:

 

GSS

Well-known member
Joined
Apr 28, 2015
Messages
4,689
Points
113
So your running 6 battery's and splitting the power between the 2 drivers?
Yup i'm that dum to ask:whistle:
 

thanhtung

Active member
Joined
Oct 18, 2014
Messages
389
Points
43
So your running 6 battery's and splitting the power between the 2 drivers?
Yup i'm that dum to ask:whistle:
Yes, i use 6 batteries for 2 drivers, so range between 2 times charge is longer
 

CDBEAM777

Well-known member
Joined
Feb 25, 2010
Messages
1,417
Points
113
Thanx for the interior shot...I see how you got all the optics in there....Off-set output axis...YES !

Hmmm....how about this ??? Your PBS is throwing some light....as combining optics do this....SOOooooo

Let's use that output light up the head !!! Why not a series of 2mm holes, bored into the Optical area of the host barrel...
Many, many, many small holes, aligned in rings....Hmmmm.....maybe 30 ~ 35 rings - drilled for 2/3 circumference with 60 plus small holes in each ring !! Just guessing on the numbers and hole sizing !!

OK....now.... fill each hole with clear epoxy. Then bore into the epoxy...just maybe 0.5mm to rough up the OD surface. Waaa Laaa...we have Edge Lighting....supplied with light from the PBS cube !!! Some day....I will do such a build....just to see if it looks good...or like crap !! Dunno ?

CDBEAM
 

OrangeDragon

New member
Joined
Aug 2, 2019
Messages
16
Points
3
I was just going to ask about possibly covering the 3 sides of the PBS in foil or mirroring.. but CDBEAM's idea sounds way better
 

thanhtung

Active member
Joined
Oct 18, 2014
Messages
389
Points
43
Thanx for the interior shot...I see how you got all the optics in there....Off-set output axis...YES !

Hmmm....how about this ??? Your PBS is throwing some light....as combining optics do this....SOOooooo

Let's use that output light up the head !!! Why not a series of 2mm holes, bored into the Optical area of the host barrel...
Many, many, many small holes, aligned in rings....Hmmmm.....maybe 30 ~ 35 rings - drilled for 2/3 circumference with 60 plus small holes in each ring !! Just guessing on the numbers and hole sizing !!

OK....now.... fill each hole with clear epoxy. Then bore into the epoxy...just maybe 0.5mm to rough up the OD surface. Waaa Laaa...we have Edge Lighting....supplied with light from the PBS cube !!! Some day....I will do such a build....just to see if it looks good...or like crap !! Dunno ?

CDBEAM
I agree with your idea and orangedragon!
I think too that! And i will build step by step for each my plan both your ideas! :) thanks
 




Top